Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
33 posty 455 komentarzy

Bananowy Jeż

Bananowy Jeż - Moje przemyślenia nt. historii, Polski i ideologii.

Moje komentarze

  • 4*
    Założenia dobre ale.....
    "Jeśli film będzie w stylu "Niezniszczalnych" albo "Rambo", to cały świat będzie go oglądał. Można też założyć fundację, która będzie pieniądze przeznaczać na kręcenie filmów klasy B,C,D, ... X, Y, Z, w których głównymi motywami będzie bohaterstwo Polaków broniących Żydów przed śmiercią i dystrybucją tych filmów na cały świat.. Oczywiście akcja musi się toczyć szybko i musi być dużo rozwalanek. Filmy niekoniecznie muszą być zgodne z prawdą historyczną, bo prawda nikogo na świecie nie interesuje. Chodzi o to, żeby taki film dobrze się oglądało przy piwku, czy wódeczce."

    To fatalny pomysł. Jeżeli jedyną pozytywną rzeczą wyróźniającą Polaków jest pomaganie żydom - czyli naszym wrogom, to szkoda gadać.
    Żydzi specjalnie chcą abyśmy się tak zachowywali - oni na nas plują a my reagujemy, podkreślając naszą tolerancję i poświęcenie wobec nich, co zdrowo myślący człowiek będzie odczytywać jako kundlizm i prostytucję.
    NIE ! Mamy o wiele lepsze powody do dumy z przeszłości! I to o tych wydarzeniach powinno się kręcić filmy! A nie o Polakach ratujących żydów! To żaden powód do dumy!
    Czy jak Niemcy zaczną nas oskarżać o to że zabijaliśmy nazistowskich dygnitarzy, to też będziemy udowadniać na siłę, jacy do dla Niemców byliśmy dobrzy?
    Jeżeli już to powinno się kręcić filmy pokazujące żydowskie zbrodnie.
    Ostentacyjna prożydowskość sprawi, że dopiero nas świat zacznie nienawidzieć!
    Pan chce dobrze, ale niestety pan znajduje się w koszerno-konserwatywnej manipulacji.
    Jednak to prawda, że amerykańscy Żydzi nam robią koło ...
  • @Krystyna Trzcińska 19:39:22
    Ciekawy wybór i trafne zdjęcie z pigułkami, problem w tym że przekazywanie prawdy polega często na podawaniu czarnej pigułki.
    Demony przeszłości
  • @Zorion 19:28:33
    Mądrze piszesz. Tylko że oprócz pisania jako to jest źle, jakim to jesteśmy dup*** narodem dobrze by było znaleźć rozwiązania i to takie osiągalne dla pojedynczego człowieka.

    Osobiście uważam że najpierw świadomi i zainteresowani powinni się skupić na organizacji i to bardziej niż na budzeniu się. Do ogłupionego czy zdepresjonowanego osobnika nic nie dotrze. A nawet jak dotrze to powie "nie da się z tym nic zrobić" , "jesteśmy zgubieni". Ta pesymistyczna mentalność była u nas od zawsze, ale ostatnie 200 lat historii + propaganda medialna znacznie powiększyły to zjawisko.

    Dopiero jak efekty organizacji i akcji zaczną być widoczne, wtedy więcej ludzi się włączy do działania, bo zaczną wierzyć że alternatywa jest możliwa. (co świetnie zauważył bloger Miarka) Oczywiście trzeba mieć oczy szeroko otwarte ale rzecz w tym żeby społeczeństwo stało się bardziej aktywne społeczne, co w obecnej sytuacji byłoby OLBRZYMIM krokiem w przód

    Widzę też błędne koło: z jednej strony dużo osób tutaj głosi tezę, że powinniśmy być dumni z polskości, tylko dylemat jest jeden: jak być dumnym DZIŚ z polskości? Kiedy wszystko dookoła wali się od 30 lat?

    Zmianę trzeba zacząć od siebie, walcząc z własnymi słabościami. Bo problemem nie są dani okupanci, tylko nasz stan umysłowy - skrajnie negatywny.
    Po części ten negatywizm opisuje Adam Leszczyński w książce p.t "No dno po prostu jest Polska". Fakt książka jest rodem z lewackiej stajni, ale coś w tym jest, patrząc chociażby na większość artykułów choćby na Neonie.

    I skończcie wreszcie najeżdżać na to że ktoś jest katolikiem, ktoś popiera Rosję, ktoś nie lubi Putina, itp. itd. bo sami wolicie się kłócić. Jeżeli się nie możecie dogadać, to chociaż nie wchodźcie sobie w drogę i nie obrażajcie od tak konkurencji.
    Demony przeszłości
  • @kowalskijan584 20:54:50
    @ Gdyby istniała jakaś forma porozumienia pomiędzy Polską a III Rzeszą to nie byłoby tego koszmaru i beznadziei, z która musimy się dziś zmagać.
    Ta upierdliwa nacja nie stanowiłaby dużego znaczenia, obydwa imperia zła (ZSRR I USA) zostałyby zdemontowane, nie doszłoby do rzezi na Wołyniu czy w Ponarach (bo wszyscy byli przeciwko nam, co jest konsekwencją głupiej polityki bezmózgich sanatorskich jingoistów).
    Ale jeszcze bardziej haniebna i kompromitująca była prożydowska i proaliancka polityka Sikorskiego i jego rządu na uchodźstwie.

    Pomaganie żydom z narażaniem życia w sytuacji gdy na Wołyniu ginęli rodacy to zbrodnia, a nie czyn chrześcijański, a gloryfikowanie tego czynu ma na celu wywołanie nienawiści świata do Polaków, jak i utrzymanie w Polakach mentalności "podczłowieka", który nie ma wygórowanych ambicji życiowych, a sensem jego życia jest ratowanie żydów.

    Zapamiętajcie raz na zawsze, że obecnie dużo gorszy dla Polski jest koszerny pisowski konserwatyzm, a nie lewactwo.

    Z czego Polacy mogą być dziś dumni? Bo żeby utrzymać dumę narodową, to nie tylko trzeba pamiętać o przeszłości, ale musi być do tego też paliwo w postaci bieżących sukcesów. A takich to raczej nie widać.

    Wiem że to kilka takich se uwag luźno związanych z tematem, ale myślę że warto o tym wspomnieć, bo naprawa Polski powinna zacząć się od analizy umysłu zwykłego człowieka.

    Co do nałożenia sankcji na Izrael to zgadzam się w 100 %.
    Muzeum Polin przerobić na centrum badawcze, a muzeum Ulmów w Markowej na jakiś nowoczesny aquapark.
    Marian Miszalski: Wróg większy i mniejszy.
  • 5*
    Ale zapomniał Pan dodać, że Gryguć uprawia jadowity antypolonizm, co powinno być najważniejszym argumentem aby mu nie ufać. A kanał "Polskie Sprawy" publikuje z nim filmy tylko po to, aby potem w innym filmie ponarzekać, jaki to antypolonizm występuje na świecie.....
    To pokazuje, ile warta jest tzw. prawica w Polsce.

    Przy czym najgorsze jest to że w wielu sprawach mówi mądrze, ale jeżeli chodzi o kulturę osobistą, to wypada dużo gorzej niż menel spod budki.

    "Wiemy już więc kto i w jakim celu nasyła nam narodowca Grygucia, czy jeszcze nie?"
    Zapewne on został wykreowany, aby ujarzmić prawicowy, judeosceptycznie nastawiony elektorat, który już rzyga na lewo i prawo koszerno-konserwatywną trucizną produkowaną przez pis i popierających go historyków. W dodatku jego pogarda i negatywizm mają nas wpędzać w stan bezradności i apatii skutkującej biernością (co czyni nie tylko on, ale czasem i pewni blogerzy tutaj, jak i na innych "popularnych, patriotycznych" stronach).

    Pan "Nikt"
    - Gardzi Polską i Polakami
    - Ma ziemistą twarz porośniętą mchem
    - Pracował w Polsacie, Providencie
    - Pisał do Gazety Wymiotnej

    Na 99 % żyd, na 100 % szkodnik.

    Jak widać, nie ma normalnej prawicy. Albo są koszerni konserwatyści, albo ci, co uprawiają jawny antypolonizm.
    Tomasz Gryguć – kolejny narodowiec z Polin
  • @
    Sataniści wszędzie się wpychają. Niestety jeden z moich nauczycieli na studiach też ma takie skłonności.
    Wirtualna Polska - satanistyczny głos w twoim domu
  • Taaak?
    Teraz jesteśmy jego "rodakami"?
    Ludzie nie dajcie się tumanić! Nie pamiętacie jak ten osobnik po przegranych wyborach nazywał nas po****kami i mówił, że szkoda było, że nas Hitler wszystkich nie zabił? Jak można komuś takiemu ufać? Ci co go lubią są nie lepsi niż wyborcy PiSu czy PO.
    WAŻNE!
  • @
    Dlaczego promujesz tego skrajnie antypolskiego cuchnącego dziwoląga?
    ZBIGNIEW STONOGA,JAK ZREFORMOWAĆ SĄDY, PROKURATURĘ I POLICJĘ
  • @Jan Paweł 16:42:57
    Ooo Święte słowa.
    Jaruzelski i jego gang czerwonych łachudr to świnie, ale to solidaruchy wrzuciły nas z deszczu pod rynnę i nie mówię tu tylko o środowiskach lewicy laickiej, ale tych co zgrywają teraz patriotów, ale jakoś nic nie zrobili, aby powstrzymać grabież państwa.

    Stan wojenny to ustawka, obecnie służy on do dzielenia narodu.
    Obie strony konfliktu były złe, obie tak samo przyczyniły się do tego dziadostwa w którym żyjemy. Weźcie sobie to wreszcie do serca!
    Precz z czerwoną zarazą i zarazą solidaruchów!
    Trzeba przestać przeżywać tą rocznicę i brać się do roboty.
    A dla Autora piąteczka.
    TWÓRCY "SOLIDARNOŚCI" TO ANTYPOLSKIE GNIDY!
  • Mógł uczynić Polskę normalnym krajem
    Ale tego nie zrobił.
    Był zbyt arogancki i żądny władzy.
    Pozbywał się generałów, którzy reprezentowali sobą jakąś wartość.
    Pogardzał Polakami, a wyrzucenie wojskowych, którzy mogli pozytywnie wpłynąć na naród jest tylko tego dowodem.
    Obóz sanacyjny także dzielił Polskę na wschód i zachód, czego efektem są podziały pomiędzy Polakami np. Wielkopolanami i Polakami z Polski wschodniej.
    Był także ślepo rusofobiczny w 1920 roku, wolał żeby wygrali bolszewicy, przez co Piłsudski jest pośrednio odpowiedzialny za Hołodomor, Wielki Terror, mord oficerów polskich w Katyniu, Rewolucję Kulturalną w Chinach i pola śmierci w Kambodży.
    Z drugiej strony podobają mi się u niego rządy silnej ręki i to, że podpisał w 1934 roku pakt o nieagresji z III Rzeszą.
    Rok później zmarł, możliwe że żydzi maczali w tym paluchy bo Piłsudski dokonał porozumienia z III Rzeszą, co im bardzo nie było na rękę. Pod tym względem przypominał Stalina który też został ubity gdy tylko zszedł ze ścieżki realizowania żydowskich interesów i zaczął uderzać w nacjonalistyczne struny.
    No i przynajmniej wiedział, że na aliantów nie ma co liczyć.
    To moja obiektywna ocena tej postaci.
    O judeofilstwie nie wspominam, bo nie tylko jego obóz miał tą patologiczną przypadłość. Opozycja też święta nie była.
    Niech Bóg dokona ostatecznego sądu tego gościa.
    Następnym razem niech dyktator kieruje się miłością do narodu, a nie nienawiścią do sąsiadów.
    5 XII1867 roku urodził się Józef Piłsudski
  • @
    Pała. Rusofobiczny prowokacyjny tekst. Nie zachowujesz się lepiej od Dariusza Kosiura, który w każdym tekście musi atakować Kościół Katolicki.
    Jak widać na NEonie są dwie dominujące grupy ludzi. Rusofile(a może raczej Putinofile) i rusofobowie. A ilu jest ludzi dla których jest najważniejsza Polska? Obie grupy są siebie warte.
    Rosja czyli nieszczęście świata
  • @Arjanek 07:07:20
    Jak zwykle trafny komentarz.
    Syjonizm jest kwintesencją judaizmu.
  • @kula Lis 66 20:14:28
    Nie wiem co się bulwersujesz. Jak Stonoga czy Ziemkiewicz wylewa swój jad na Polaków to ci nie przeszkadza? Paradoksalnie to oskarżenie mogłoby nam pomóc, żydzi pchają się raczej tam gdzie ich tolerują niż tam gdzie się ich nie toleruje.
    Żydowski reżim pokazuje wyszczerbione zęby
  • @Rzeczpospolita 11:23:30
    "Ale proszę sobie wyobrazić, że żona kazała Panu kupić kilogram maku do świątecznych potraw. Okazało się, że kupiony mak jest odrobinkę spleśniały. I co, będzie Pan przebierał ziarenka i rozdzielał spleśniałe od dobrych? Czy wyrzuci Pan cały kupiony kilogram maku?
    Dokładnie tak samo jest z Żydami w Polsce i w każdym innym kraju."

    Świetnie to pan podsumował.
    Zupełnie jak z uchodźcami i miską ze"skittelsami".

    "NP.: Przemysław Czyżewski
    - jest członkiem założycielem Stowarzyszenia Marsz Niepodległości, Niezależnej Inicjatywy Polacy na rzecz Serbskiego Kosowa, Sekretarzem Zarządu Głównego Związku Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych. Współzałożycielem Grupy Rekonstrukcji Historycznych NSZ z Warszawy. Przewodniczącym Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność-80. Członkiem PTTK i Stowarzyszenia Ruch Obywatelski Miłośników Broni."

    To wyjaśnia, czemu "narodowcy" chwalą się tak mocno ratowaniem żydów.
    WIELKIE DZIEŁO RYBAKA W OBRONIE ŻYDÓW
  • @dr nowopolski 09:36:04
    Nie jestem przeciwnikiem prawdy, nie mniej u nas sytuacja jest trudniejsza właśnie z tego względu, że u nas było zawsze "gorzej niż lepiej". Sam nawet Pan kiedyś napisał, że u nas nie ma protestów, bo jesteśmy przyzwyczajeni do biedy. Trzeba wiedzieć kto jest dobry a kto zły.

    Ale trzeba znaleźć też rozwiązanie, przystosowane do obecnej rzeczywistości.
    Osobiście nie sądzę, że naród się masowo obudzi. Dlatego najlepiej by było, gdyby zainteresowani Polską, organizowali się lokalnie i współdziałali w jaki kolwiek sposób: nie tylko organizując protesty, czy samokształcąc się ale nawet od czasu do czasu pomagać zwykłym obywatelom sprzątnąć ogród, co kolwiek co by sprawiło że patriotyzm by się kojarzył z czymś pozytywnym, a nie płaceniem podatków i tym podobnie. Wtedy inni ludzie by z nich brali przykład. To jest oczywiście moje podejście.
    O wyznaczaniu wzorców narodowych
  • @dr nowopolski 21:20:55
    Czyli co mam w kółko znosić wszystko co najgorsze? Nie oczekuję ciągłych peanów na swój temat, to jest pycha, ale z kolei z Pana strony i nie tylko idą SAME negatywne rzeczy. Spowdziewałem się takiej odpowiedzi. I powiedziałem wyraźnie że nie mam na myśli "zachodu".

    Tylko mnie ciekawi jedno.
    Jaki jest sens walki o coś, co beznadziejne było zawsze/ bądź przez większość życia? Znoszenie ciągłego wstydu? Czy Pan też to lubi?

    "A tam na obczyźnie bez słowa sprzeciwu będzie pan wkładał głowę w obcy wychodek i dziękował gospodarzom za taką łaskę. Wtedy wyparuje z Pana niepohamowana potrzeba czucia się wspaniałym. Jest to typowa droga milionów Polaków robiących "karierę" na Zachodzie"

    A może ja jestem człowiekiem, który chce po prostu żyć normalnie, a nie walczyć o przeżycie. A czy w innych narodach jest taka olbrzymia samokrytyka? Mój motyw migracji nie jest ekonomiczny tylko zbliżony do tego, z którego Niemcy chcą migrować na Węgry.
    A swoją drogą to pan też jest chyba na emigracji o ile się nie mylę.
    O wyznaczaniu wzorców narodowych
  • Konkluzja
    Albo autor tekstu powinien się nazywać "dr antypolski"
    Albo nasza historia to pasmo porażek i bycie Polakiem to nie powód do dumy.
    Brzmi agresywnie, ale już nie mogę się w tym kompletnie połapać, coraz częściej myślę o zmianie narodowości, byle nie żyć ciągle w poniżeniu.

    Nie wiem jak wy ale mam dosyć słuchania, jacy jesteśmy głupi, beznadziejni itp. A człowiek ma jedno życie. A skoro widoków na poprawę nie ma w Polsce, to trzeba zacząć żyć na nowo gdzieś indziej.

    Spokojnie, nie myślę o emigracji na tzw. "zachut"
    Przy czym przyczyny migracji nie są ekonomiczne, a raczej związane z klimatem i duchowością.

    Teraz możecie mnie zbluzgać.
    O wyznaczaniu wzorców narodowych
  • 5*
    Wreszcie jakiś sensowny, konstruktywny artykuł.
    Nie tylko telewizja i gazety bombardują nas złem.
    Niestety robi to też internet, w tym portal Neon24.
    Nie ma dnia, abym nie czytał artykułu o polskich wadach, polskiej nieudolności itp. itd.

    W telewizji Polskę pokazuje się albo jako szare blokowiska, albo jako starych facetów pijących jabola pod sklepem, nie mających większych ambicji, albo pseudonowoczesną rodzinkę konsumpcjonistów(rodzinka.pl)

    Kargul i Pawlak byli tacy polscy, prości, naturalni, poczciwi. Ich konflikty były zabawne a nie tragiczne, a wieś może nie wyglądała pierwszorzędnie, ale sama atmosfera filmów pozytywna.

    PRL miał o wiele lepszą kinematografię niż dzisiejsza czecia erpe.

    Więcej takich artykułów, mniej agresji wobec katolików.
    Dziękuje że poruszyłaś ten temat.
    ---- dobro - prawość - moralność
  • 5*
    Dobra analiza, muszę przyznać.
    Szkoda tylko, że nie wymienił pan innego istotnych błędów, jeżeli chodzi o narodowców, a mianowicie:
    1. Ratowanie żydów podczas II Wojny Światowej
    2. Brak pragmatyzmu w relacjach polsko-niemieckich - dosyć duża część narodowców marzyła o granicach zachodnich na Odrze, a nawet na Łabie zamiast próbować jakoś dogadać się z Hitlerem/nazistami, tak jak to chociaż próbował robić Adam Ronikier, członek Stronnictwa Narodowego, który organizował Radę Główną Opiekuńczą, pomagającą przede wszystkim Polakom. Ronikier próbował się ugadać z niemieckimi władzami, aby ograniczyć terror wymierzony w ludność cywilną.
    Innym przykładem, zza granicy jest Rosyjski Korpus Ochronny - formacja ta kolaborowała z Niemcami, ale nie brała udziału w walkach w ZSRR - oni działali na Bałkanach, chronili oni tamtejszą ludność rosyjską i serbską przed atakami komunistów, a także i ustaszy.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rosyjski_Korpus_Ochronny

    "Generał Michaił Skorodumow, weteran białych, zwrócił się do niemieckich władz okupacyjnych z propozycją stworzenia uzbrojonego "Oddzielnego Rosyjskiego Korpusu", który broniłby rosyjskich emigrantów przed komunistycznymi partyzantami. W zamian za uzbrojenie i zaopatrzenie Korpusu przez Niemców postawił 6 warunków:

    1. Tylko dowódca Korpusu jest odpowiedzialny przed niemieckim dowództwem. Wszystkie oddziały i żołnierze podlegają jedynie dowódcy Korpusu, który jest zatwierdzany przez niemieckie dowództwo, a dowódcy są mianowani przez dowódcę Korpusu.
    2. Oddziały Korpusu nie mogą być połączone z niemieckimi oddziałami, są one całkowicie niezależne.
    3. Żołnierze Korpusu są umundurowani w rosyjskie mundury, dla których materiał musi pochodzić z dawnych serbskich zapasów.
    4. Oficerowie Korpusu nie mogą składać żadnych przysiąg.
    5. Po zakończeniu tworzenia Korpusu i pokonaniu komunistów, niemieckie dowództwo przeniesie go na Wschodni Front.
    6. Korpus nie może być użyty przeciwko rządowi serbskiemu, ani czetnikom płk. Dragoljuba Mihailovicia.
    Polska bez polskiej władzy - to nie jest niepodległość
  • @lorenco 23:21:08
    "Masz rację co do daty 11 listopada; listopad to najbardziej przygnębiający miesiąc w roku.
    Jeśli mamy radośnie świętować odzyskanie niepodległości, to data 28 czerwca byłaby optymalna. I radosna ze względu na świeży letni czas a i na konkretną historyczną datę."

    Z ust mi to wyjąłeś.
    Świętowanie niepodległości w podległym państwie...

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031